Добровільне об'єднання територіальних громад навколо Білгорода-Дністровського - дискусії продовжуються


Неабияку активність виявляють сьогодні найбільш активні громадяни щодо обговорення питань добровільного об'єднання територіальних громад в рамках Закону України “Про добровільне об'єднання територіальних громад”, від 5 лютого 2015 року.
На протязі тижня пройшло три офіційних наради в Білгород-Дністровській районній раді, Білгород-Дністровській районній державній адміністрації та в Білгород-Дністровській міській раді. Немало обговорень сьогодні проходять в рамках громадських рад та на сторінках соціальних мереж Інтернету.
І на кожному з обговорень ціла низка варіантів, на яких, на жаль, поки що не варто зупинятись лише з причини того, що у всіх запропонованих варіантах головною мотивацією є або закріплення якимсь чином сфер впливів, або збереження владних повноважень, особливо на так званих приморських територіях.
17 квітня 2015 року Білгород-Дністровський міський голова Ігор Нановський також провів робочу нараду з питань реалізації Закону України “Про добровільне об'єднання територіальних громад”.
Звертаючись до учасників наради, міський голова Ігор Нановський зазначив, що кожна з громад району вправі сама визначати свій шлях, це безперечно. Але ми всі повинні зважати на те, що сьогодні кожне селище та село окремо не в змозі самостійно збільшити дохідну частину свого бюджету. Спільно ж з містом ми можемо понизити видаткову частину об'єднаного бюджету. Комунальні підприємства Білгорода-Дністровського сьогодні цілком здатні взяти на себе обслуговування території не лише міста, а й тих населених пунктів, які добровільно приєднаються. Місто має достатньо розвинену інфраструктуру в області охорони здоров'я, освіти, культури. Цей складний процес громади міста та району зможуть пройти, лише враховуючи в повному обсязі інтереси кожного громадянина міста, села та селища.
Про що сьогодні говориться в Законі України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» та в інших нормативних актах щодо реформування системи місцевого самоврядування?
Головна мета добровільного об'єднання громад - формування спроможних та дієздатних територіальних громад (ключові слова тут “СПРОМОЖНИХ” та “ДІЄЗДАТНИХ”), створення передумов для удосконалення системи місцевого самоврядування, забезпечення соціально-економічного розвитку, підвищення якості та доступності надання публічних послуг в сфері освіти, культури, медицини, соціального захисту, житлово-комунального господарства, забезпечення охорони громадського порядку, створення належних умов для формування достатніх фінансових, інфраструктурних та кадрових ресурсів територіальних громад, в тому числі і за активної підтримки Держави.
Методика формування спроможних територіальних громад наголошує на тому, що потенційними адміністративними центрами спроможних територіальних громад визначаються населенні пункти, які вже мають розвинену інфраструктуру, тобто або міста обласного значення, або/та населені пункти, що мають сьогодні статус районних центрів. Зони доступності таких адмінцентрів визначаються на відстані, що не перевищує 20-25 км. Окрім цього, адмінцентр повинен містити в собі відповідну систему освіти, охорони здоров'я, житлово-комунального господарства, правоохоронних органів, держслужби надзвичайних ситуацій, заклади культури, фізичної культури та спорту, станцій швидкої медичної допомоги, наявність інших державних установ (центр зайнятості, пенсійний фонд, податкова інспекція, соціальний захист населення, державне казначейство та ін.). Також, в розрахунки треба взяти можливості об'єднаних фінансово-економічних та інвестиційних потенціалів, рівень розвитку промисловості та траспорту.
Тобто найбільш перспективними адмінцентрами майбутніх об'єднаних спроможних та самодостатніх територіальних громад, можливо розглядати міста Білгород-Дністровський, Ізмаїл, Татарбунари, Сарата, Арциз, Болград, Рені, Кілія, Тарутине та ін.
Саме навколо таких центрів можливо створити нові об'єднані територіальні громади, які спроможні будуть сформувати виважені соціально-економічні проекти свого подальшого розвитку і отримати фінансові та інвестиційні преференції від Держави.
А так, для прикладу, виглядає варіант об'єднання територіальних громад, запропонований Білгород-Дністровською районної держадміністрацією 17 квітня поточного року:
Білгород-Дністровська міська територіальна громада з центром – м. Білгород-Дністровський (1 населений пункт).
Старокозацька сільська територіальна громада з центром – с. Старокозаче. До складу громади входять Володимирівська, Руськоіванівська, Крутоярівська, Старокозацька, Петрівська, Удобненська, Козацька, Краснокосянська, Староцаричанська, Новоцаричанська, Підгірненська та Карналіївська сільські ради (15 населених пунктів).
Олексіївська сільська територіальна громада з центром – с. Олексіївка. До складу громади входять Великомар’янівська, Маразліївська, Монашівська та Широківська сільські ради (9 населених пунктів).
Сергіївська селищна територіальна громада з центром – селище Сергіївка. До складу громади входять смт Сергіївка, Софіївська, Адамівська, Приморська та Миколаївська сільські ради (12 населених пунктів).
Шабівська сільська територіальна громада з центром – с. Шабо. До складу громади входять Шабівська, Салганська сільські ради та селище Затока (7 населених пунктів).
Випасненська сільська територіальна громада з центром – с. Випасне. До складу громади входять Семенівська, Мологівська, Бритівська, Андріївська та Випасненська сільські ради.
Можливо такий підхід і має сенс, але в даному випадку замість одного-двох центрів отримуємо шість. І в кожному з них Держава повинна розмістити відповідну інфраструктуру та надати відповідну фінансову допомогу. За дорученням міського голови І. Нановського виконком міської ради вже завершує підготовку відповідних розрахунків, які й повинні стати основою для процесу створення об'єднаних громад міста та району.









У разі використання матеріалів сайту посилання на www.bilgorod-d.org.ua обов'язкове.