Добровільне об'єднання територіальних громад: Білгород-Дністровські аспекти


17 квітня 2015 року Білгород-Дністровський міський голова Ігор Нановський провів робочу нараду з питань реалізації Закону України “Про добровільне об'єднання територіальних громад”. В засіданні взяли участь перший заступник міського голови Віктор Мінчев, заступники міського голови Микола Зініч, Тетяна Мунтьян, депутати міської ради Олександр Морозов, Любов Капустіна, Василь Пухкан, Затокський селищний голова Василь Звягінцев, Сергіївський селищний голова Олександр Шелестенко, Шабський сільський голова Юрій Мунтян, Салганський сільський голова Василь Древаль, Бритівський сільський голова Михайло Мерешко.
Головне мета наради — вирішення організаційних питань щодо реалізації Закону України “Про добровільне об'єднання територіальних громад” на території міста Білгорода-Дністровського та Білгород-Дністровського району.
Учасники зустрічі виказали своє бачення даного процесу, з урахуванням інтересів тих територіальних громад, які вони представляють.
Активно обговорювались питання організації житлово-комунального господарства, бюджетної, соціально-економічної політики, роботи транспорту, об'єктів освіти, охорони здоров'я, культури, діяльності правоохоронних органів та інших місцевих підрозділів органів виконавчої влади України.
Слід зазначити, що питання добровільного об'єднання громад активно обговорюються як в Білгород-Дністровській міський раді, так і в районній раді та районній державній адміністрації. На даний час попередніх варіантів достатньо, і вони не всі тотожні та однакові. Інтереси своїх селищних та сільських громад активно відстоюють і сільські та селищні голови. Але, разом з тим, є розуміння того, що альтернативи даному процесу немає. В нинішній умовах шлях до об'єднання громад буде складним, та це спільний вихід для організації самодостатнього бюджету, самодостатньої економіки, вирішення нагальних соціальних питань та питань організації ефективного комунального господарства.
В завершені наради міський голова Ігор Нановський зазначив: кожна з громад району вправі сама визначати свій шлях, це безперечно. Але ми всі повинні зважати на те, що сьогодні кожне селище та село окремо не в змозі самостійно збільшити дохідну частину свого бюджету. Спільно ж з містом ми можемо понизити видаткову частину об'єднаного бюджету. Комунальні підприємства Білгорода-Дністровського сьогодні цілком здатні взяти на себе обслуговування території не лише міста, а й тих населених пунктів, які добровільно приєднаються. Місто має достатньо розвинену інфраструктуру в області охорони здоров'я, освіти, культури. Міський голова виказав впевненість в тому, що цей складний процес громади міста та району зможуть пройти, лише враховуючи в повному обсязі інтереси кожного громадянина міста, села та селища.
Довідково.
Закон України “Про добровільне об'єднання територіальних громад”, від 5 лютого 2015 року, вказує на те що суб’єктами добровільного об’єднання територіальних громад є суміжні територіальні громади сіл, селищ, міст. Об’єднана територіальна громада, адміністративним центром якої визначено місто, є міською територіальною громадою, центром якої визначено селище, - селищною, центром якої визначено село, - сільською.
Добровільне об’єднання територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюється з дотриманням таких умов:
1) у складі об’єднаної територіальної громади не може існувати іншої територіальної громади, яка має свій представницький орган місцевого самоврядування;
2) територія об’єднаної територіальної громади має бути нерозривною, межі об’єднаної територіальної громади визначаються по зовнішніх межах юрисдикції рад територіальних громад, що об’єдналися;
3) об’єднана територіальна громада має бути розташована в межах території Автономної Республіки Крим, однієї області;
4) при прийнятті рішень щодо добровільного об’єднання територіальних громад беруться до уваги історичні, природні, етнічні, культурні та інші чинники, що впливають на соціально-економічний розвиток об’єднаної територіальної громади;
5) якість та доступність публічних послуг, що надаються в об’єднаній територіальній громаді, не можуть бути нижчими, ніж до об’єднання.
Адміністративним центром об’єднаної територіальної громади визначається населений пункт (село, селище, місто), який має розвинуту інфраструктуру і, як правило, розташований найближче до географічного центру території об’єднаної територіальної громади.
Добровільне об’єднання територіальних громад не призводить до зміни статусу населених пунктів як сільської чи міської місцевості.
Найменування об’єднаної територіальної громади, як правило, є похідним від найменування населеного пункту (села, селища, міста), визначеного її адміністративним центром.
Закон також визначає порядок добровільного об'єднання територіальних громад та порядок державної підтримки даного процесу.























У разі використання матеріалів сайту посилання на www.bilgorod-d.org.ua обов'язкове.